www.texnikoiosy.com

Καλωσήρθατε στο blog του Σωματείου! Εδώ μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες του Σωματείου, καθώς και να βρίσκετε πληροφορίες. Επισκεφτείτε τη ιστοσελίδα μας: www.texnikoiosy.gr.Βρείτε μας και το Facebook.



Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015

2015: Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για θετικές εξελίξεις στις συγκοινωνίες της Αθήνας


Μας άφησε το 2014 και μαζί του μένει πίσω μία ολόκληρη εποχή. Οι πολιτικές εξελίξεις, όποιες και να είναι αυτές θα γεννήσουν κάτι νέο. Αυτό το νέο προσμένουμε να φέρει καλύτερες μέρες.



Τι περιμένουμε το 2015 από τις συγκοινωνίες Αθηνών



  1.  Προσλήψεις στις συγκοινωνίες: Η έλλειψη προσωπικού είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι συγκοινωνίες της Αθήνας. Αν και ο σημερινός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προχωρήσει σε εξαγγελίες για προσλήψεις, ούτε ένα άτομο δεν έχει προσληφθεί μέχρι σήμερα. 
  2.   Συλλογική Σύμβαση Εργασίας: Υπογραφή νέας ΣΣΕ για εργασία με αξιοπρέπεια.  
  3.  Μετακινήσεις με μειωμένο εισιτήριο για ανέργους: Η προσθήκη των ανέργων στη λίστα των δικαιούχων μειωμένου κομίστρου θα ήταν μία ευπρόσδεκτη εξέλιξη. 
  4.   Συχνά και ρεαλιστικά δρομολόγια: Ο επανασχεδιασμόςτων δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ σε όλη την Αθήνα μετά από κυκλοφοριακή μελέτη έχει ξεκινήσει ήδη και πρόκειται να συνεχιστεί και μέσα στο 2015. Εξίσου σημαντικό όμως είναι να δοθεί βάρος και στη συχνότητα των δρομολογίων αυτών. Ρεαλιστικά δρομολόγια τα οποία θα μπορούν να τηρούνται από τους οδηγούς. 
  5.   Ολοκλήρωση της τηλεματικής για τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ: Το 2014 είδαμε την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας της τηλεματικής με τις πρώτες 10«έξυπνες στάσεις». Μέχρι το τέλος του 2015 αναμένουμε οι στάσεις να γίνουν 1000 και να τεθεί σε λειτουργία η ιστοσελίδα και οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα που θα ενημερώνουν για το πότε θα περάσει το επόμενο λεωφορείο από κάθε στάση. 
  6. Πρόοδο στο έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου: Ένα ακόμη έργο που περιμένουμε εδώ και χρόνια. Οι υπογραφέςγια το ηλεκτρονικό εισιτήριο έπεσαν πριν από λίγες μέρες και τώρα περιμένουμε τον τελικό σχεδιασμό και την υλοποίησή του. Ηλεκτρονικό εισιτήριο και μπάρες στο μετρό βέβαια δεν πρόκειται να δούμε φέτος αλλά στο τέλος του 2016, στην καλύτερη περίπτωση. 
  7. Βελτίωση και προώθηση της εφαρμογής αγοράς εισιτηρίων μέσω smartphone: Η εφαρμογή που έκανε την εμφάνισή της πριν λίγες μέρες έχει καλές προοπτικές ωστόσο χρειάζεται βελτιώσεις (ανάμεσά τους και τη δυνατότητα αγοράς μηνιαίων καρτών μέσω αυτής). Ελπίζουμε οι Συγκοινωνίες Αθηνών να την προωθήσουν και να μην ξεχαστεί μετά από λίγο καιρό. 
  8.    Επέκταση του wifi σε σταθμούς Μετρό και Λεωφορεία: Η δοκιμαστική λειτουργία του wifi σε σταθμούςτου Μετρό και σε Λεωφορεία καιΤρόλεϊ ξεκίνησε στα τέλη του 2013. Το Υπουργείο Υποδομών στη συνέχεια εξήγγειλε την επέκταση του σταδιακά «παντού» (εντός 1200 λεωφορείων και σε όλους τους σταθμούς του Μετρό), αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουμε κάποια εξέλιξη. Ας ελπίσουμε ότι θα δούμε το δίκτυο να επεκτείνεται μέσα στο 2015. 
  9.  Συνέχιση των έργων Μετρό και Τραμ χωρίς προβλήματα: Τα έργα για την επέκταση Μετρό και Τραμ στον Πειραιά βρίσκονται σε καλό σημείο και προς το παρόν δεν έχουν αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα τα οποία θα τα έβαζαν σε κίνδυνο. Αν και ο αρχικός στόχος για ολοκλήρωση της επέκτασης του Τραμ το τέλος του 2015 δεν φαίνεται να μπορεί να πιαστεί, ελπίζουμε τα έργα να συνεχιστούν χωρίς προβλήματα και αυτή τη χρονιά. 
  10. Περισσότερα έργα: Μία σειρά έργων που έχουν μείνει στο συρτάρι αναμένουν την τύχη τους. Υπάρχει ελπίδα να τα δούμε να προωθούνται μέσα στο 2015; Για πολλά από αυτά πολύ δύσκολα. Ανάμεσα στα έργα που περιμένουμε πάντως είναι: η κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό, η ανάπλαση της Πανεπιστημίου, η μεταφορά του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων από τον Κηφισό και τη Λιοσίων στον Ελαιώνα, η επέκταση του Προαστιακού προς το Λαύριο και τη Ραφήνα, η υπογειοποίηση του τμήματος Φάληρο – Πειραιάς του ΗΣΑΠ και η κατασκευή του σταθμού Καμίνια και άλλα. 
  11.   Βελτίωση του Προαστιακού: Τα τελευταία χρόνια ο Προαστιακός της Αθήνας απαξιώθηκε εντελώς, ωστόσο τώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να τον βελτιώσει. Αποκατάσταση βλαβών, καθαριότητα, πληροφόρηση επιβατών, λειτουργία της ηλεκτροκίνησης ως την Αθήνα θα μπορούσαν να αλλάξουν την εικόνα του μέσου 
  12.  «Μία πόλη, ένα δίκτυο» στην πράξη: Το  branding των Συγκοινωνιών Αθηνών έκανε την εμφάνισή του φέτος το καλοκαίρι, αλλά μέχρι και η σήμερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας δεν έχουν μία ενιαία εικόνα. Διαφορετικές ώρες λειτουργίας, χρεώσεις (ο Προαστιακός ακολουθεί ξεχωριστή τιμολογιακή πολιτική), ιστοσελίδες κ.λπ. Βέβαια προφανώς απαιτείται χρόνος για κάτι τέτοιο και ελπίζουμε να δούμε την κατάσταση να βελτιώνεται μέσα στο 2015.


Ευχόμαστε σε όλους ένα δημιουργικό και ευτυχισμένο 2015!